Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Päivitetty 10.4.2021

Laatukoru Oy:n verkkokauppa (Laatukoru Oy, y-tunnus 0836992-9, jäljempänä "Laatukoru", "Laatukoru.fi" tai "Laatukoru Oy")

1 Yleiset ehdot

Laatukoru.fi on Laatukoru Oy:n (y-tunnus 0836992-9) ylläpitämä ja omistama markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Laatukoru Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy Laatukoru.fi verkkokaupan välityksellä. Laatukoru Oy:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Laatukoru Oy:n kotisivuilta.

Laatukoru ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Laatukoru Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Laatukoru on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2 Asiakas ja tietosuoja

Laatukoru toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Laatukoru Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Laatukoru Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Laatukoru Oy:lla on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (1050/2018) mukaisesti.

Laatukoru.fi -sivustolla käytetään evästeitä, joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Laatukoru.fi -sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Laatukoru.fi verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Laatukoru.fi -sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3 Hinnasto

Kaikki Laatukoru.fi verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu
väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa Laatukoru Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi.

Laatukoru Oy ei myy tuotteita jälleenmyytäviksi ja pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Laatukoru Oy myy tuotteita laissa asetettujen ikärajojen mukaan. Tilaamalla tuotteen ja hyväksymällä toimitusehdot asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.

4 Toimittaminen

Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan 1-5 arkipäivän sisällä sen vastaanottamisesta. Katso tarkemmat toimitustavat sivultamme.

Posti: Postipaketti

Toimitusaika yleenä 1-3 arkipäivää tilauksen lähettämisestä lähimpään Postin toimipisteeseen tai Postin automaattiin. Postipaketin saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse tilauksen yhteydessä annettuun puhelinnumeroon.

Posti: Kotipaketti

Toimitus suoraan kotiovelle, toimitusaika yleensä 1-2 arkipäivää tilauksen lähettämisestä. Ennen paketin toimitusta Postista ollaan yhteydessä tekstiviestitse toimitusajankohdasta.

Matkahuolto: Lähellä-paketti

Toimitusaika yleenä 1-3 arkipäivää tilauksen lähettämisestä lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen tai Matkahuollon automaattiin. Paketin saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse tilauksen yhteydessä annettuun puhelinnumeroon.

DHL Express

Toimitus suoraan kotiin tai työpaikalle, toimitusaika yleensä 1-2 arkipäivää tilauksen lähettämisestä.

Nouto Laatukorun myymälästä

Nouda tilaus mistä tahansa valitsemastasi Laatukorun myymälästä. Toimitusaika on 1-7 arkipäivää tilauksen lähettämisestä. Myymälästä ilmoitetaan tekstiviestitse kun tilaus on noudettavissa.

5 Maksaminen

Verkkokaupassamme voit maksaa suomalaisilla verkkopankkien maksutavoilla sekä yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Näiden lisäksi voit käyttää Klarna Maksa myöhemmin (lasku) ja Klarna Pilko maksut (osamaksu) maksutapoja sekä Mobile Pay maksutapaa.

Paytrail Oyj vastaa verkkopankkien turvallisuudesta. Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

Katso tarkemmat tiedot maksutavoistamme ja maksujen turvallisuudesta täältä.

6 Palauttaminen

Laatukoru Oy tarjoaa asiakkailleen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden verkkokaupasta tilatuille tuotteille (Huom! Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta, vaihto-oikeus 14 päivää). Tuotteet voi palauttaa joko postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan Laatukoru Oy:n myymälään mainitsemalla kyseessä olevan verkkokauppapalautus/vaihto. Laatukoru vastaa palautus- ja vaihtokustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta.

Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä
varovaisuutta noudattaen.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti:

  • Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta.
  • Aktivoiduille, käyttöönotetuille aktiivisuusrannekkeille ei myönnetä palautusoikeutta.

Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Palautuksen mukana on aina oltava palautuslomake ja toivomme asiakkaalta yhteydenottoa ennen palautusta. Tarkemmat palautusohjeemme löydät täältä.

7 Takuu ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu
kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa, yleisimmin takuuaika on 1-2 vuotta.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas voi hoitaa takuuasiat myös paikallisen jälleenmyyjänsä kanssa, mikäli se on asiakkaalle helpompi vaihtoehto. Voimme ohjata asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Pyydämme asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä takuuasioissa sähköpostitse laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi tai asioimaan myymälässämme.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Laatukoru Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Laatukorulle aiheutuneet kustannukset.

Katso verkkokauppamme takuutiedot täältä.

8 Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Laatukoru Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään mieluusti kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa.

Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Lähetystä noudettaessa on hyvä tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin tai Matkahuollon kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi tai Matkahuollon toimipisteeseen niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys Laatukorun asiakaspalveluun, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.

Laatukoru Oy
0836992-9
Hämeenkatu 3
05800 Hyvinkää
0400110045
laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi

Tilaa Laatukorun uutiskirje

Tilaa Laatukorun uutiskirje ja saat sähköpostiisi erikoisetuja ja alennuksia, tietoa uutuuksista sekä mielenkiintoisia aiheita liittyen koruihin ja kelloihin.

Ilmainen toimitus kaikkiin tilauksiin